Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Maternity tickers

Readers

Showing posts with label friends. Show all posts
Showing posts with label friends. Show all posts

Wednesday, November 16, 2016

Promosi Free Seat Air Asia datang lagi!!!

Salam...

wehuuuuuu!! as usual end year wajib tunggu promosi free seat Air Asia ni...sebab murah dan berbaloi...macam2 plan buat memula tu...kengkonon nak pegi jogja la, lombok la, vietnam la...last2 booked ke.........................??

jeng..jeng...jeng....


aku booked tiket ke medan, indonesia...apa yang menarik di medan?? en.google kan ada....google ajela..eheh

promosi ni masih berjalan...sempat lagi kalau nak booked...end sampai ahad ni (20 november 2016)...ni utk travel starting next year 1 May'2017 sampai 6 Feb'2018...tengok2 tiket gi osaka tu macam geram je..rasa nak pergi je...hahahaha...tapi sabar...currency malaysia tengah tak elok..jalan2 di negara yang rendah rate dari MYR jela jawabnya...ehehe...

yehhhh...untuk next year dah ada 2 percutian dalam plan...alhamdulillah...moga murah rezeki..kene kumpul duit dari sekarang..lalalalalalalala~~~~

Tuesday, November 15, 2016

Throwback: JJCM (Day 3 - last day) di Bandung, Indonesia

Salam...

rasa sekejap je tau trip bandung ni...memang tak puas jalan sebab cuaca tak berapa mengizinkan...tak silap...lepas beberapa hari kitaorang sampai Malaysia, bandung dilanda banjir..rumah supir kami pun teruk dinaiki air...kesian dia...kami agak bernasib baik, tidak lah stuck untuk balik ke Malaysia...alhamdulillah semuanya dipermudahkan oleh-Nya....

last day memang tak ada plan nak berjalan sebab kitaorang kena naik train ke Jakarta...perjalanan selama 3 jam memang tak terasa...train diorang memang selesa...besar dan bersih...makanan pun okay taste dia...pagi2 tu we all check out dan bergambar2 sebagai kenangan...

di luar hotel

Tuesday, November 8, 2016

Throwback: JJCM (Day 2) di Bandung, Indonesia

Salam....

jom sambung story JJCM di bandung...hari kedua pagi2 dah bangun...tempat pertama yang nak dituju ialah kawah putih...seriously, ni la tempat yang aku teringin sangat nak jejak bila sebut bandung...eheh..maybe sebab pemandangan indah yang aku tengok kat gambar2 yang ada...cantik sangat...bila dah sampai sana??? yes, exactly macam gambar yang aku tengok...suasana yang bagi aku sangat romantik...siap aku cakap kat member, ni kalau buat wedding picture kat sini mesti cun...hahahah...jauh aku punye imagination...fuhhh~~

2nd day much better
both kids ceria waktu bangun pagi
aku bagi diaorang roti untuk bagi ikan koi makan
so diaorang eksited dan tak meragam even kene paksa bangun
amacam? berjaya kan trick aku...ehehe

Friday, November 4, 2016

Throwback: JJCM (Day 1) di Bandung, Indonesia

Salam...

rini nak sambung cerita trip kitaorang...pagi lebih kurang pukul 8, we all dah siap2 nak keluar jalan2..tempat pertama yang nak dituju is Floating Market...tapi sebelum tu kami bersarapan dulu di satu gerai tepi jalan saja on the way nak ke sana...kata pak supir kami, gerai ini memang yang agak famous di kalangan penduduk setempat..menu wajib try ialah mee ayam dan juga ABC...pelik je bila dengar...dah sampai lagi rasa pelik wei..hahahah

atas - mee ayam
bawah - ABC Bandung

Thursday, November 3, 2016

Trip ke Bandung

Salam...

alhamdulillah..selamat pergi dan kembali...walaupun macam2 dugaan time nak pergi dan balik, percutian ni memberi 1001 makna dan memori..melihat negara orang...kesusahan hidup di negara orang...sedikit sebanyak memberi keinsafan pada diri dan membuatkan kita lebih hargai hidup di negara sendiri...

percutian kami macam biasalah...percutian budget..tiada istilah mewah..kami suka lebihkan pada jalan2 melihat tempat orang dan juga merasai makanan yang ada...yang lain dari negara or tempat kita sendiri...

jom story behind the picture okay....

Zafran | Zhariff
131016

Friday, December 18, 2015

Birthday celebration & Christmas exchange gift party

Salam...

As usual every year my company buat this celebration...this year buat hari Rabu (16/12) ritu...tahun ni biasa2 je..dan sebab cut-cost juga..dah tak ada voucher gift..sob3x...sedih...(T_T)

ni pepagi buta dah start berposing..testing camera actually...
my work station..belakang tu work station our head office - finance manager...bos aku..
dok betul2 depan bos...hahaha..

Tuesday, December 15, 2015

Throwback: JJCM (Day 3) di Kuching, Sarawak

Salam...

rini nak story pasal last day kitaorang kat Kuching, Sarawak...plan we all last day ni just repeat kesedapan Mee Kolok & nak pergi Pasar Serikin..tak banyak plan pun..Pasar Serikin ni agak jauh dari bandar kuching, terletak di Daerah Bau..pasar ni terletak kat kawasan pemisah Malaysia - Indonesia...sebab tu ramai juga peniaga dia loghat ke arah Indonesia gitu...ehehe...

ni la gerai mee kolok yang sedap tu
Sepinang Sari Cafe & Restaurant
yang tepi sekali ni la pemandu pelancong we all
abg amir yang sangat bersopan santun (^^,)
macam laksa sarawak...mee kolok ni pun memang banyak di jual di kedai2 lain..tapi untuk terjamin kesedapannye..korang try la gerai ni..kedai biasa tepi jalan aje..tapi sedap sangat...

mee kolok special
ade 2 jenis mee kolok...satu yang biasa..satu lagi yang special..yang special ni kuantiti mee dia lebih & daging ade tetel sekali..sape peminat tetel boleh la try..gerenti puas ati...

Saturday, December 12, 2015

Throwback: JJCM (Day 2) di Kuching, Sarawak

Salam...

sambung entri ni untuk hari ke-2 di Kuching, Sarawak...

hari kedua we all keluar lewat sikit...bagi rest cukup2 sebab day 1 memang penat..sampai2 & berjalan sampai malam...bagi chance la day 2 tidur lame sikit...eheh...

pagi tu, we all breakfast masak sendiri di homestay...bahan2 beli masa day 1...simple je...bihun, telur, roti, sardin, sayur2, gula..yang lain basic macam minyak, milo, periuk kuali semua lengkap dah ada di homestay...pagi tu sempat la basuh & sidai baju..memang tak bawa banyak baju, nak space luggage...eheh

our breakfast on day 2
bihun puteh by ona | sandwich by ola

Thursday, December 10, 2015

Throwback: JJCM (Day 1) di Kuching, Sarawak

Salam...

Subsequent to entry ni, rini nak review tentang program JJCM kitaorang kat Kuching, Sarawak. We all bertolak pada 09/10/15 yang lalu...lebih kurang kol 3 pagi gerak dari melaka...park kereta kat "long term car par"...bayaran sehari RM35 sahaja...dari situ we all naik shuttle bus...bus ni memang 24jam beroperasi..setiap 15 minit dia jalan..so korang plan la jadual if nak parking kat sini...kitaorang sampai2 kat parking tu je memang dah ade bus..terus naik..zafran eksited gila...first time dia naik bus..seronok...bising aje mulut dia...eheh...zhariff blur je time ni..mamai tidur...sekali tu part paling tak best, baru realise kamera tertinggal dalam kereta...nak patah balik takut tak sempat...so pakai phone kamera jela..rugi sangat sebab if kamera JJCM ktorg tu, gambar memang superb la..eheheh...


my HTC camera phone
waktu check-in
sampai2 we all gi check-in dulu..mesin check-in buat hal pula time tu..lama jugalah beratur...perut dah lapar...lepas tu we all gi makan...aku & anak2 je makan..the rest tak lapar katanya...nak simpan perut untuk sarap di kuching...aku??? perut banyak ruang...HAHAHAHA

Friday, November 27, 2015

free seat Air Asia

Salam...

haaa Air Asia buat promo free seat lagi...korang sempat grab tak? aku memula macam malas nak check2 sebab tak ada masa...tup2 member tanya...jadi ke nak gi bandung?? wahhh terus semangat gi beli tiket...hahahaha....

Wednesday, November 25, 2015

Company's Annual Dinner 2015

Salam...

aku tak tau nape aku semangat nak gi dinner tahun ni...maybe sebab this year kurang sangat aktiviti company...and lagi satu maybe sebab gi sorang..x bawa family..so sempat lah aku nak berdressing bagai...kalau bawa anak, mana nak sempat mekap bagai...uruskan anak2 je dah 1-2 jam...hahaha..actually suppose this year dinner with family...tapi macam aku cakap kat entry ni...so sebab tu staff je invited...MD cakap tengoklah if ada rezeki next year, insyaAllah dia akan reward every staff yang stay with company in this tough time...insyaAllah....aku sayang company ni...eheh...kalau tak, takkan la aku dah resign satu masa dulu...dah dapat kerja gomen pun sanggup join balik bila di panggil...aku rasa jiwa aku memang tak sesuai kerja di sektor awam...sorry to say, tapi aku sangat tak minat politik2, kasta/hierarchy & aku selalu rasa tak syiok bila terpaksa belanjakan duit kerajaan bila ada event...aku rasa macam tak patut je belanjakan duit banyak gitu...just untuk event yang macam tu...kira macam membazir la...mesyuarat makan...meeting sikit pun makan...semua tu duit gomen...& aku kene signed PO which is aku rasa bersalah nak authorise benda2 macam ni...lagi2 time appraisal...orang pemalas pun dapat increament sama dengan orang worked hard...kerja malas camne pun susah nak dibuang...gaji bulan2 dapat full walaupun pagi punch card, tghri dah hilang ntah ke mana...pagi tea time, tghari lunch, ptg tea time...buang masa sangat...kerja semua slow...aku tak cakap la semua..tapi tempat aku pernah bekerja dulu macam ni...huhuhuuh....so aku simpulkan aku tak sesuai bekerja dengan sektor awam...macam company aku ni...you worked hard, you will be reward...kalau kerja pun so-so...reward pun so-so..maka lebih adil...

Tuesday, July 14, 2015

break the fast 2015 - The Renaissance Hotel, Melaka

Salam..

Last week my company sponsored berbuka puasa di hotel Renaissance, Melaka..selalu la juga bos belanja kat hotel ni..maybe menu kat sini kene dengan tekak dia kot...eheh...anyway..ni boleh dikatakan acara rasmi opis..every year mesti ada...wajib..eheh..aku balik agak lewat gak la...dalam kol 10.30 malam baru sampai rumah..sampai2 rumah zhariff dah tidur..zafran tak ada..ikut my parents keluar beli barang...ada la dok tunggu dalam 10 minit baru jumpa zafran..rindunya la hai kat anak2 walaupun sehari lewat balik...

upon arrival..terus join snap2 photo
hobi dari dulu tak berubah
HAHAHAHAH
for the first time, aku rasa kosong berbuka puasa dengan kawan2 sebab terkenang hubby dan anak2..tak tau kenapa..cuma terasa kan best kalau hubby dan anak2 ada sama time ni..makan best2 sama2...sob3x...makin ke"ibu"an aku ni...fuhhh~~

Friday, August 29, 2014

Company's Annual Dinner 2014

Salam..

last week (23 - 24 Ogos 2014) aku attend Annual Dinner company..kali ni location buat kat Concorde Hotel, Kuala Lumpur...and this year hanya staff je yang involve...kesian zafran & hubby kena tinggal... huhuhuhu...walaupun cuma 2 hari 1 malam..tapi rindu Tuhan je yang tau...maklumlah..dah terbiasa tidur zafran kat atas lengan..tetiba je nak tidur rasa sengsorang...huhuuhuh...

Ni group kitaorang - 2 kereta
Upon arrival..penat gile time ni dok angkut barang dari tempat parking
sampai ke ballroom...huhuuhuh

Thursday, July 24, 2014

break the fast 2014 - Hotel Equatorial, Melaka

Salam...

last friday my office buat majlis berbuka puasa sekali birthday celebration...kali ni location kat Hotel Equatorial...dekat je dengan office..lebih kurang 5 minit je dah sampai..eheh...since bulan puasa ni we all yang muslim boleh balik awal 1/2 jam...sharp kol 5.00petang we all dah keluar...sebab nak merayap kat Dataran Pahlawan (Shopping Complex) dulu...DP ni sebelah je dengan Hotel...so ok la kan...bebudak ni borong kasut raya...beli Jelly Shoes...tengah offer 50%...aku time tu tengok2 je...esoknye baru gi beli sebab malam tu tak boleh tidur terbayang kasut yang wangi tu...ahahha...bole??? (^^,)/
 
luar office..
tunggu the geng turun

Thursday, January 30, 2014

The sweet moment of us, buddy!!

Salam...

Me | Her
semalam pas balik keje pulun kemas bilik, lipat baju, basuh baju, mandi manda (ececeh mandi manda sakan)...pastu bestfriend aku pun sampai kat rumah aku...kitaorang dah lama gila kot tak jumpa...eheh...kalau dulu, pantang hujung minggu jer mesti hang out together...aku kawan dah lama gila dengan dia ni...dari form 1 kenal sampai la skung ni...banyak yang kitaorang dah lalui bersama2...baik buruk aku....dia accept...baik buruk dia...insyaAllah aku accept...walaupun kadang2 kitaorang tak sefahaman...kitaorang ada salah faham...but both of us did not keep it in our heart...serius aku sayang gila kat dia...(~,~)

Tuesday, December 31, 2013

Birthday & X-Mas celebration

Salam...

our birthday cake!!!
18/12/13 ritu my office buat birthday & x-mas celebration...each one kena cari satu hadiah untuk buat exchange gift during that day..yang bestnya ni kira penutup birthday party for this year..of course la every year last quarter party paling meriah...and guess what?? i'm the lucky one sebab one of members yang diraikan dalam majlis besar ni...keh3x...jangan jeles haaaa (^^,)

Tuesday, December 17, 2013

2nd trip: Jalan2 cari makan

Salam...

Lama juga plan asyik tak jadi..maklumlah hujung2 tahun ni macam2 aktiviti..penuh schedule...at the end 1st week of December we all jayakan juga 2nd trip ni..alhamdulillah..kali ni semua ahli group involved...best giler!!!

Since kat melaka ni memang terkenal dengan ikan bakar..so we all decide edisi trip kali ni kat Medan Ikan Bakar, Crystal Bay, Alai..

Thursday, October 31, 2013

Ubah cara berfikir menjadi lebih positif

Salam...

"Berhenti merungut, mengeluh dan menyesal. Tulis apa yang kita bersyukur dari dulu sehingga hari ini. In syaa Allah, esok akan lebih bahagia"
~ Prof. Dr. Muhaya ~  

Beberapa hari ini, hati selalu je merungut bosan dengan environment kerja sekarang...
~ but suppose harus bersyukur dikurniakan pekerjaan yang baik dengan gaji yang agak lumayan...kawan2 sekerja yang baik & best...ramai lagi orang di luar sana yang berlumba2 nak cari kerja sepadan dengan kelayakan yang ada...yang punya gaji lumayan...harus bersyukur sebab diri ini bertuah...

my sweet colleague

Thursday, October 24, 2013

first trip jalan2 cari makan

Salam...

Sebenarnya ni kisah agak lama gak...asyik nak update tapi lupe...kih3x...actually we all kat opis ni ada buat plan gile2...certain2 week yang membosankan kitaorang plan nak jalan2 cari makan...kire tak kisah lah lokasi jauh mana pun tetap akan pergi..kire camtu lah tag line nye...haaa ngko hado??? ahahahhah...actually 5/10 ritu kitaorang start laksanakan program ni..kira 1st trip jalan2 cari makan la ni..Ona cadang makan mee bandung kat Muar, Johor...so apa lagi...sabtu pagi2 jam 8 dia dah sampai rumah aku...haruslah dia jemput kat rumah memandangkan aku bawa zafran kan..siapa nak drive..hubby tak join sebab dia kerja that day =)

Tuesday, October 15, 2013

farewell party


Salam...

Last friday (11/10/13) ada farewell party kat opis...my opismate's last day...ade 2 celebration...1 from company which is held waktu lunch kat opis je and another 1 after office hour..yang ni from we all finance department yang havoc!!! siapa kata budak akaun skema?? ahahhaha...layan pic jom!!!



Menu - Pizza + Chicken Wings + Prawn + Bread + drinks
pizza banyak gile siap tapau bawak balik...aahahhahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kategori

3D magic art (2) 850cc (1) ABC bandung (1) air asia (5) aiskrim kek (3) aiskrim kek oreo (1) anmum (1) anniversary (11) annual dinner (6) aurawhite (1) azam (7) baby bullet (2) baby car seat (3) baby expo (2) baby milestone (3) bachelor party (1) baju menyusu (2) bandung (5) bayou lagoon (1) bayou lagoon water park (3) BBQ (1) bersalin (1) birthday (18) blog review (2) bonus (2) boots (1) bowling (1) buku merah (1) cameron highlands (1) casual wear (8) cat (4) celebration (43) charity (1) childen room (1) christmas (2) CPUV (6) dekorasi dinding (4) demam (1) derma (1) DIY (7) EBM (6) ekzema (1) emo (91) engagement (4) ephyra (1) erza masak (1) erza touch (2) exam (6) excident (2) family (38) feedmilk (5) free seat (1) freezer (1) friends (40) gambir (1) geraham bongsu (1) gigi (1) giveaway (109) goodies (1) gubahan (5) gunting rambut (1) hadiah (34) handphone (3) hari raya (20) helmet ARC (1) henna (2) home expo (1) homeopathy (3) honeymoon (1) hospital (1) hotchiks (6) housewarming party (3) indonesia (6) interview (2) jakarta (3) jalan cari makan (27) jalan-jalan (50) jeans shoes (1) jualan murah (19) jumpsuit (1) kad kawen (1) kancil auto (2) kancil melaka (2) kancil murah (2) kawah putih (1) kedah (1) kek lapis sarawak (3) kembar (1) kenduri (4) kenny rogers (1) kereta (3) krabi (1) KSWP (1) kuching (4) kuih raya (9) kwsp (2) laksa sarawak (3) lirik lagu (12) little caliphs (1) loan (1) love story (2) magic art museum (2) Mahkota Medical Centre (MMC) (1) main masak-masak (1) makanan sunda (1) makaroni sup (1) makeup by erza (2) medan (1) mee ayam (1) mee kolok sarawak (3) mekah (1) mekap (2) menu birthday party (2) menu sahur (2) milk booster (3) minyak herba asmak (1) miscarriage (3) model phone (2) mother's day (3) motor (1) my buddy (14) my career (40) mybaby (93) mylove (117) myself (192) nasam (1) nasi ayam (1) new style (2) new year (7) nikah (3) nuffnang (6) nursing wear (2) oceanarium (1) open house raya (1) Oriental Melaka Straits Medical Centre (1) paid review (4) Pantai Hospital (1) penang (1) peti ais (1) photoshoot (3) pierre cardin (1) pilihan (5) poem (14) policar poli (1) port dickson (1) potrait (3) PRCC (1) pre-school (1) pre-wedding (2) pregnancy (33) preparation wedding (2) private hospital melaka (1) produk kurus (4) promosi (16) PRU (1) psoriasis (1) PTPTN (4) puasa (16) puree (3) puree apple (1) puree pear (1) Putra Specialist Hospital (PSH) (1) ragut (1) ramadhan (6) rambut (1) rayban (1) resepi (6) review (105) river cruise (1) rokok (1) sabah (2) saham akhirat (21) sakit (3) samun (1) sarawak (5) saya jual (4) sekolah (8) senarai barang baby (1) seoul garden (1) simply fish (2) skuter (1) slimming suit (1) smart readers (1) smartphone (2) solid food (5) sony xperia z5 dual (1) soya (1) SPA (5) SPM (1) sponsorship (1) stabber (8) stalker (8) strawberi farm (1) sunquick (1) suprise (4) susu (8) sweethome (17) syria (1) taska (2) tema dinner (2) terengganu (9) thailand (1) the shore (1) the shore oceanarium (1) tips (11) tokoh (1) tunas pasti (1) umrah (1) vacation (12) valentino (1) valentinoboots (1) valentinorudy (1) vape (1) walker (2) wall deco (3) water theme park (2) wedding (30) weekend (70) zafran (85) zhariff (36) zulaikha (1)

I'm your ERASER

pencil: you know, i'm really sorry

eraser: for what? you didn't do anything wrong to me...

pencil: i'm sorry cause you get hurt because of me..whenever i made mistake, you're always there to erase it. but as you made my mistake vanish, you lose a part of yourself..you get smaller and smaller every time :(

eraser: that's true...but i don't really mind. you see, i was made to do this..i was made to help you whenever you do something wrong. eventhough, one of these days, i know i'll be gone and you have to replace me with a new one, i'm actually happy with my job..so please stop worrying...i HATE seeing you SAD because of me..

I do really LOVE you bie...

I do really LOVE you bie...