Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Maternity tickers

Readers

Showing posts with label sakit. Show all posts
Showing posts with label sakit. Show all posts

Monday, October 5, 2015

first time sakit gigi..geraham bongsu tumbuh melintang

Salam...

orang cakap..sakit yang paling sakit di dunia ni ada dua..satu sakit bersalin..satu lagi sakit gigi...betul ke? hihihi...actually last week first time aku rasa sakit gigi..selama aku hidup dah 32 tahun ni...syukur alhamdulillah la..gigi tak pernah rosak..tak pernah berlubang..so memang tak pernah merasa tampal2 gigi ke..kene korek & tampal balik ke..cuma setiap kali dulu kalau doktor gigi datang kat sekolah..aku kene cuci je sebab gosok gigi tak cukup bersih..ada karang gigi bahagian dalam...hohoho...

al kisahnya..last week hari khamis (01/10/15), after lunch aku sambung buat kerja..tengah busy closing...entah macam mana dalam jam 2+ petang, aku start rasa sakit kat bahagian dalam gigi...dalam hati.."erk peliknya rasa sakit kat gigi..ada berlubang ke?" ... terus ambil cermin tengok & belek..tak nampak pula lubang..lama kelamaan makin sakit dan berdenyut..tup2 dah "tangkap" kat kepala pula.."arghhhh memang sakit ni" ...terus cakap kat bos tak tahan nak gi klinik gigi jap...

Thursday, February 12, 2015

musim sakit

Salam...

dah 2 hari aku MC...hari ini baru start kerja balik...tu pun body masih weak...demam, batuk, selsema plus....sakit kepala...huhuuhu...pergi jumpa doktor...dia cakap now memang musim orang sakit...orang batuk..orang demam...faktor cuaca...kalau kat melaka ni..angin memang kuat lately ni...kalau orang tua2 cakap...angin penyakit...haaa tu la mama cakap kat aku...eheh...doktor pun pesan..kalau boleh kurangkan aktiviti kat luar...lagi2 ada anak kecil ni..antibody diaorang tak berapa kuat lagi..mudah diserang penyakit...

last week kat kampung
aktif meniarap & main air liur
aahahahah

Wednesday, June 26, 2013

zafran demam campak

alhamdulillah...semalam zafran genap 8 bulan...genap juga 8 bulan aku fully bf zafran...huhuuhuh...banyak sungguh dugaan nak fully bf ni...aku lega sangat now zafran dah back to normal..sebenarnya ritu zafran demam teruk..almost 3 weeks baru pulih...seyes hati ibu mana tak tersentuh tengok anak sakit..tak bermaya...takde senyuman...lemah tak berdaya...seyes wei aku nangis malam2 tengok dia camtu...tak sanggup tengok dia nangis..nangis pun sampai xde suara keluar...air mata je meleleh...bergerak berguling pun takde...sampai rini tak leh lupa mimik muka dia...renungan mata dia...xleh lupe (~,~)

punce nye tak tau la...sebab aku balik kampung..pastu esoknya masa nak gi keje tu dah rasa tapak tangan dia panas..tp bile aku pegang dahi...leher...tak panas pun..so aku pun g tau la kat mama ckp tangan dia panas macam orang demam...tapi tak demam pun...tengok dia pun mood komain elok je...gelak2 cam biasa...dia kan peramah...suke nau ketawa...huhuuhuhu
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kategori

3D magic art (2) 850cc (1) ABC bandung (1) air asia (5) aiskrim kek (3) aiskrim kek oreo (1) anmum (1) anniversary (11) annual dinner (6) aurawhite (1) azam (7) baby bullet (2) baby car seat (3) baby expo (2) baby milestone (3) bachelor party (1) baju menyusu (2) bandung (5) bayou lagoon (1) bayou lagoon water park (3) BBQ (1) bersalin (1) birthday (18) blog review (2) bonus (2) boots (1) bowling (1) buku merah (1) cameron highlands (1) casual wear (8) cat (4) celebration (43) charity (1) childen room (1) christmas (2) CPUV (6) dekorasi dinding (4) demam (1) derma (1) DIY (7) EBM (6) ekzema (1) emo (91) engagement (4) ephyra (1) erza masak (1) erza touch (2) exam (6) excident (2) family (38) feedmilk (5) free seat (1) freezer (1) friends (40) gambir (1) geraham bongsu (1) gigi (1) giveaway (109) goodies (1) gubahan (5) gunting rambut (1) hadiah (34) handphone (3) hari raya (20) helmet ARC (1) henna (2) home expo (1) homeopathy (3) honeymoon (1) hospital (1) hotchiks (6) housewarming party (3) indonesia (6) interview (2) jakarta (3) jalan cari makan (27) jalan-jalan (50) jeans shoes (1) jualan murah (19) jumpsuit (1) kad kawen (1) kancil auto (2) kancil melaka (2) kancil murah (2) kawah putih (1) kedah (1) kek lapis sarawak (3) kembar (1) kenduri (4) kenny rogers (1) kereta (3) krabi (1) KSWP (1) kuching (4) kuih raya (9) kwsp (2) laksa sarawak (3) lirik lagu (12) little caliphs (1) loan (1) love story (2) magic art museum (2) Mahkota Medical Centre (MMC) (1) main masak-masak (1) makanan sunda (1) makaroni sup (1) makeup by erza (2) medan (1) mee ayam (1) mee kolok sarawak (3) mekah (1) mekap (2) menu birthday party (2) menu sahur (2) milk booster (3) minyak herba asmak (1) miscarriage (3) model phone (2) mother's day (3) motor (1) my buddy (14) my career (40) mybaby (93) mylove (117) myself (192) nasam (1) nasi ayam (1) new style (2) new year (7) nikah (3) nuffnang (6) nursing wear (2) oceanarium (1) open house raya (1) Oriental Melaka Straits Medical Centre (1) paid review (4) Pantai Hospital (1) penang (1) peti ais (1) photoshoot (3) pierre cardin (1) pilihan (5) poem (14) policar poli (1) port dickson (1) potrait (3) PRCC (1) pre-school (1) pre-wedding (2) pregnancy (33) preparation wedding (2) private hospital melaka (1) produk kurus (4) promosi (16) PRU (1) psoriasis (1) PTPTN (4) puasa (16) puree (3) puree apple (1) puree pear (1) Putra Specialist Hospital (PSH) (1) ragut (1) ramadhan (6) rambut (1) rayban (1) resepi (6) review (105) river cruise (1) rokok (1) sabah (2) saham akhirat (21) sakit (3) samun (1) sarawak (5) saya jual (4) sekolah (8) senarai barang baby (1) seoul garden (1) simply fish (2) skuter (1) slimming suit (1) smart readers (1) smartphone (2) solid food (5) sony xperia z5 dual (1) soya (1) SPA (5) SPM (1) sponsorship (1) stabber (8) stalker (8) strawberi farm (1) sunquick (1) suprise (4) susu (8) sweethome (17) syria (1) taska (2) tema dinner (2) terengganu (9) thailand (1) the shore (1) the shore oceanarium (1) tips (11) tokoh (1) tunas pasti (1) umrah (1) vacation (12) valentino (1) valentinoboots (1) valentinorudy (1) vape (1) walker (2) wall deco (3) water theme park (2) wedding (30) weekend (70) zafran (85) zhariff (36) zulaikha (1)

I'm your ERASER

pencil: you know, i'm really sorry

eraser: for what? you didn't do anything wrong to me...

pencil: i'm sorry cause you get hurt because of me..whenever i made mistake, you're always there to erase it. but as you made my mistake vanish, you lose a part of yourself..you get smaller and smaller every time :(

eraser: that's true...but i don't really mind. you see, i was made to do this..i was made to help you whenever you do something wrong. eventhough, one of these days, i know i'll be gone and you have to replace me with a new one, i'm actually happy with my job..so please stop worrying...i HATE seeing you SAD because of me..

I do really LOVE you bie...

I do really LOVE you bie...