Readers

Thursday, February 27, 2014

kenapa perlu dera bayi??

Salam...


sakitnya hati ini, tuhan jer yang tau..apalah yang merasuk diaorang ni sampai tak ada sifat keperikemanusiaan?? aku paling pantang orang dera kanak2..buang bayi..bunuh bayi...orang tak ada otak je yang buat kerje gila cenggini...kau tau tak betapa ramainya pasangan yang seharian merayu2 minta dikurniakan zuriat...doa siang malam pagi petang...kau tau tak betapa susah payahnya mak bapa kau besarkan kau...bela kau dari kecik sampai besar kau buat perangai bersifat "binatang" camtu...serius marah & sakit hati bila baca kes2 macam ni...

how could you treat bayi sekecil camtu gaya? dah la kau ikat dia macam tu..kau bagi susu dengan sendal bantal je..kalau tersedak susu macam mana??? kau pikir kau mampu bayar nyawa seseorang?? serius sedih la dengan sikap manusia yang macam ni...kau buat kerja pengasuh tu dah mulia dah...jadi peganglah amanah tu sebaik mungkin..tak ada ibu yang seronok bekerja dan tinggalkan anak kat orang lain la melainkan dia terdesak je...kalau setakat gaji suami yang bawah RM2,000..memang tak mampu la nak tanggung keluarga lagi2 dok bandar...isteri tu terpaksa tau tak..terpaksa kerja untuk bantu suami dia...aku ni pun kalau diberi pilihan, memang tak nak kerja...nak besarkan zafran..nak asuh dia..nak suap dia...nak masakan dia dengan air tangan aku sendiri setiap masa...walaupun parents aku yang jaga...jaga macam jaga anak diaorang sendiri...aku tetap rasa bersalah dengan zafran sebab terlalu sikit masa yang diluangkan bersama setiap hari...

kenapa ada manusia hati batu?? tu tak masuk kes buang bayi...bunuh sana sini..Ya Allah...kau tak rasa ke seksa bersalin tu?? susah payah kau mengandungkan bayi kau sendiri...darah daging kau sendiri..senang2 je buang? senang2 je bunuh? senang2 je bagi kat orang??? aku kalau merempat susah macam mana sekali pun..insyaAllah...i'll hold mine until my last breath!!!

SEDIH..SEKADAR LUAHAN HATI
(maaf jika terkasar bahasa)  

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kategori

3D magic art (2) 850cc (1) ABC bandung (1) air asia (5) aiskrim kek (3) aiskrim kek oreo (1) anmum (1) anniversary (11) annual dinner (6) aurawhite (1) azam (7) baby bullet (2) baby car seat (3) baby expo (2) baby milestone (3) bachelor party (1) baju menyusu (2) bandung (5) bayou lagoon (1) bayou lagoon water park (3) BBQ (1) bersalin (1) birthday (18) blog review (2) bonus (2) boots (1) bowling (1) buku merah (1) cameron highlands (1) casual wear (8) cat (4) celebration (43) charity (1) childen room (1) christmas (2) CPUV (6) dekorasi dinding (4) demam (1) derma (1) DIY (7) EBM (6) ekzema (1) emo (91) engagement (4) ephyra (1) erza masak (1) erza touch (2) exam (6) excident (2) family (38) feedmilk (5) free seat (1) freezer (1) friends (40) gambir (1) geraham bongsu (1) gigi (1) giveaway (107) goodies (1) gubahan (5) gunting rambut (1) hadiah (34) handphone (3) hari raya (20) helmet ARC (1) henna (2) home expo (1) homeopathy (3) honeymoon (1) hospital (1) hotchiks (6) housewarming party (3) indonesia (6) interview (2) jakarta (3) jalan cari makan (27) jalan-jalan (50) jeans shoes (1) jualan murah (19) jumpsuit (1) kad kawen (1) kancil auto (2) kancil melaka (2) kancil murah (2) kawah putih (1) kedah (1) kek lapis sarawak (3) kembar (1) kenduri (4) kenny rogers (1) kereta (3) krabi (1) KSWP (1) kuching (4) kuih raya (9) kwsp (2) laksa sarawak (3) lirik lagu (12) little caliphs (1) loan (1) love story (2) magic art museum (2) Mahkota Medical Centre (MMC) (1) main masak-masak (1) makanan sunda (1) makaroni sup (1) makeup by erza (2) medan (1) mee ayam (1) mee kolok sarawak (3) mekah (1) mekap (2) menu birthday party (2) menu sahur (2) milk booster (3) minyak herba asmak (1) miscarriage (3) model phone (2) mother's day (3) motor (1) my buddy (14) my career (40) mybaby (91) mylove (117) myself (191) nasam (1) nasi ayam (1) new style (2) new year (7) nikah (3) nuffnang (6) nursing wear (2) oceanarium (1) open house raya (1) Oriental Melaka Straits Medical Centre (1) paid review (4) Pantai Hospital (1) penang (1) peti ais (1) photoshoot (3) pierre cardin (1) pilihan (5) poem (14) policar poli (1) port dickson (1) potrait (3) PRCC (1) pre-school (1) pre-wedding (2) pregnancy (32) preparation wedding (2) private hospital melaka (1) produk kurus (4) promosi (16) PRU (1) psoriasis (1) PTPTN (4) puasa (16) puree (3) puree apple (1) puree pear (1) Putra Specialist Hospital (PSH) (1) ragut (1) ramadhan (6) rambut (1) rayban (1) resepi (6) review (104) river cruise (1) rokok (1) sabah (2) saham akhirat (21) sakit (3) samun (1) sarawak (5) saya jual (4) sekolah (8) senarai barang baby (1) seoul garden (1) simply fish (2) skuter (1) slimming suit (1) smart readers (1) smartphone (2) solid food (5) sony xperia z5 dual (1) soya (1) SPA (5) SPM (1) sponsorship (1) stabber (8) stalker (8) strawberi farm (1) sunquick (1) suprise (4) susu (8) sweethome (17) syria (1) taska (2) tema dinner (2) terengganu (9) thailand (1) the shore (1) the shore oceanarium (1) tips (11) tokoh (1) tunas pasti (1) umrah (1) vacation (12) valentino (1) valentinoboots (1) valentinorudy (1) vape (1) walker (2) wall deco (3) water theme park (2) wedding (30) weekend (70) zafran (84) zhariff (35)

I'm your ERASER

pencil: you know, i'm really sorry

eraser: for what? you didn't do anything wrong to me...

pencil: i'm sorry cause you get hurt because of me..whenever i made mistake, you're always there to erase it. but as you made my mistake vanish, you lose a part of yourself..you get smaller and smaller every time :(

eraser: that's true...but i don't really mind. you see, i was made to do this..i was made to help you whenever you do something wrong. eventhough, one of these days, i know i'll be gone and you have to replace me with a new one, i'm actually happy with my job..so please stop worrying...i HATE seeing you SAD because of me..

I do really LOVE you bie...

I do really LOVE you bie...