Readers

Monday, July 22, 2013

kisah arwah adik Nawal

salam...

sedih baca tragedi yang menimpa arwah adik Nawal baru-baru ini...boleh baca kisah beliau di SINI


lagi sedih bila baca komen-komen dari para pembaca...banyak komen memaki hamun ibu arwah...yela memang dia cuai tinggalkan anak dia dalam kereta...tapi bagi aku inilah takdir dari Maha Esa...Qada' & Qadar yang harus diterima oleh kita umat Islam...sedih yang kita rasa...sedih lagi perasaan ibu dia...diaorang ni maki hamun cakap BODOH la BANGANG la...macam2 lagi kata-kata cacian makian...ingat ibu dia tak rasa bersalah ke bila jadi macam ni...aku rasa ibu dia tak teringat langsung yang anak dia ikut same time tu...sebab kan setiap hari anak dia kat nursery...macam la kita tak pernah terlupa sesuatu yang penting???? kalau kita tengah sibuk memang kita kadang-kadang boleh lupa perkara-perkara macam ni...anggaplah ni ujian dari-Nya untuk keluarga adik Nawal...dah ajal dia...kan ajal tu ketentuan dari Allah S.W.T...


aku sedih bukan semata-mata keadaan arwah masa saat-saat menghembus nafas terakhir dia..tapi sedih sangat bila bayangkan perasaan ibu dia bila jumpa anak dia dalam keadaan macam tu...x dapat bayangkan perasaan bersalah yang bersarang dalam jiwa dia..serius wey..bayangkan korang kat tempat dia..anak korang camtu??? Ya Allah...semoga dia tabah harungi dugaan ini...lagi2 di bulan yang mulia ni...STOPLAH JUDGE DIA...STOPLAH MAKI DIA...STOPLAH BUAT DIA DOWN...dia just normal human being...tak lepas lakukan kesilapan..kecuaian...semoga kita semua lebih berhati-hati di masa akan datang..jadikan ikhtibar dan pengajaran...


Ya Allah...semoga aku dan zafran diberi kesempatan untuk bersama
sekurang-kurangnya hingga ke akhir nafasku...
aminnn =(


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kategori

3D magic art (2) 850cc (1) ABC bandung (1) air asia (5) aiskrim kek (3) aiskrim kek oreo (1) anmum (1) anniversary (11) annual dinner (6) aurawhite (1) azam (7) baby bullet (2) baby car seat (3) baby expo (2) baby milestone (3) bachelor party (1) baju menyusu (1) bandung (5) bayou lagoon (1) bayou lagoon water park (3) BBQ (1) bersalin (1) birthday (18) blog review (2) bonus (2) boots (1) bowling (1) buku merah (1) cameron highlands (1) casual wear (8) cat (4) celebration (43) charity (1) childen room (1) christmas (2) CPUV (6) dekorasi dinding (4) demam (1) derma (1) DIY (7) EBM (6) ekzema (1) emo (91) engagement (4) ephyra (1) erza masak (1) erza touch (2) exam (6) excident (2) family (38) feedmilk (4) free seat (1) freezer (1) friends (40) gambir (1) geraham bongsu (1) gigi (1) giveaway (107) goodies (1) gubahan (5) gunting rambut (1) hadiah (34) handphone (3) hari raya (20) helmet ARC (1) henna (2) home expo (1) homeopathy (3) honeymoon (1) hospital (1) hotchiks (6) housewarming party (3) indonesia (6) interview (2) jakarta (3) jalan cari makan (27) jalan-jalan (50) jeans shoes (1) jualan murah (19) jumpsuit (1) kad kawen (1) kancil auto (2) kancil melaka (2) kancil murah (2) kawah putih (1) kedah (1) kek lapis sarawak (3) kembar (1) kenduri (4) kenny rogers (1) kereta (3) krabi (1) KSWP (1) kuching (4) kuih raya (9) kwsp (2) laksa sarawak (3) lirik lagu (12) little caliphs (1) loan (1) love story (2) magic art museum (2) Mahkota Medical Centre (MMC) (1) main masak-masak (1) makanan sunda (1) makaroni sup (1) makeup by erza (2) medan (1) mee ayam (1) mee kolok sarawak (3) mekah (1) mekap (2) menu birthday party (2) menu sahur (2) milk booster (3) minyak herba asmak (1) miscarriage (3) model phone (2) mother's day (3) motor (1) my buddy (14) my career (40) mybaby (91) mylove (117) myself (191) nasam (1) nasi ayam (1) new style (2) new year (7) nikah (3) nuffnang (6) nursing wear (1) oceanarium (1) open house raya (1) Oriental Melaka Straits Medical Centre (1) paid review (4) Pantai Hospital (1) penang (1) peti ais (1) photoshoot (3) pierre cardin (1) pilihan (5) poem (14) policar poli (1) port dickson (1) potrait (3) PRCC (1) pre-school (1) pre-wedding (2) pregnancy (32) preparation wedding (2) private hospital melaka (1) produk kurus (4) promosi (16) PRU (1) psoriasis (1) PTPTN (4) puasa (16) puree (3) puree apple (1) puree pear (1) Putra Specialist Hospital (PSH) (1) ragut (1) ramadhan (6) rambut (1) rayban (1) resepi (6) review (104) river cruise (1) rokok (1) sabah (2) saham akhirat (21) sakit (3) samun (1) sarawak (5) saya jual (4) sekolah (8) senarai barang baby (1) seoul garden (1) simply fish (2) skuter (1) slimming suit (1) smart readers (1) smartphone (2) solid food (5) sony xperia z5 dual (1) soya (1) SPA (5) SPM (1) sponsorship (1) stabber (8) stalker (8) strawberi farm (1) sunquick (1) suprise (4) susu (8) sweethome (17) syria (1) taska (2) tema dinner (2) terengganu (9) thailand (1) the shore (1) the shore oceanarium (1) tips (11) tokoh (1) tunas pasti (1) umrah (1) vacation (12) valentino (1) valentinoboots (1) valentinorudy (1) vape (1) walker (2) wall deco (3) water theme park (2) wedding (30) weekend (70) zafran (84) zhariff (35)

I'm your ERASER

pencil: you know, i'm really sorry

eraser: for what? you didn't do anything wrong to me...

pencil: i'm sorry cause you get hurt because of me..whenever i made mistake, you're always there to erase it. but as you made my mistake vanish, you lose a part of yourself..you get smaller and smaller every time :(

eraser: that's true...but i don't really mind. you see, i was made to do this..i was made to help you whenever you do something wrong. eventhough, one of these days, i know i'll be gone and you have to replace me with a new one, i'm actually happy with my job..so please stop worrying...i HATE seeing you SAD because of me..

I do really LOVE you bie...

I do really LOVE you bie...