Readers

Saturday, January 1, 2011

New Year 2011

(paste from old blog)



sekejap je pejam celik dah masuk tahun baru..tahun 2011..should be tahun yg aku bakal mengalami perubahan besar dlm idup aku..am i ready for it? huh…takut nya bila fikirkan semua ni…byk sgt yg aku risaukan…terutama dr segi tanggungjawab…mampu tak aku laksanakan tugas dan tanggungjawab sebagai seorang isteri yang baik untuk dia…huh takutttt dan sgt risau (~,~)

mengenang tahun 2010…

byk sgt pristiwa yg berlaku…esp yg pahit…aku rs dlm byk2 thun slpas aku bekerja ni..thn 2010 aku paling byk nangis kot…huhuhuhu…sdgkn aku ingt g antara azam aku thn 2009 aku nk krgkn nangis…tp rsnye lg byk nangis lg ade…erm byk sgt masalah melanda diri aku…mcm2 ujian aku terima dlm thn 2010 ni…tp alhamdulillah semuanya dah pun berlalu…aku pun dah keluar dr segala mcm kemelut yg melanda…dan saat ni aku rs sgt bahagia…dan aku hrp sgt bahagia yg dirasai ni…akan berkekalan…mudah2an…insyaAllah…(^_^)

saat skung ni aku byk abiskan ms m’bc buku2 ilmiah..ttg nasihat2..panduan r/tangga…di samping menambah ilmu, aku hrp aku dpt persiapkan diri sebaik mungkin utk melangkah ke alam yg baru..alam idup berumah tangga..tiada byk yg aku mnta dlm idup aku…slain suami yg penyayang…setia…dan dpt membimbing keluarga kami dgn baik…jd ketua keluarga yg b’t/jwb…dan tmpt utk aku bergantung kasih…peneman jiwa hingga ujung nafas aku…(^_^)

dulu sblum bertunang, aku selalu ragu..ragu dgn cinta dia…ragu dgn keupayaan diri sndiri…ragu dgn sgala2nya…dan bila ada nye org ke-3 yg cube menggangu hub kami, saat tu aku rs sgt lemah…rs dah xsnggup bergenang air mata n melawan utk pertahankan diri lagi…dan aku akhirnya buat keputusan utk melepaskan…dan tawakal pada Allah S.W.T yg Maha Mengetahui lagi Maha Berkuasa…tdk tahu utk percaya yg mana….tdk pasti jln yg mana harus dipilih lagi…buntu…dan aku hanya mampu berdoa je saat tu…dan Alhamdulillah…tuhan menemukan jalan utk aku…membuka mata…pintu hatiku…memberi peluang mata hatiku melihat keikhlasannya…dan aku akui…aku tetap sygkn dia walau diuji mcm tu s’x…dan aku yakin…tuhan telah menyakinkan ati aku pd dia…aku dpt rs..sememangnya dia sygkan aku…sgt sygkn aku…dan aku pun same…aku terima dan ikut takdir yg ditetapkan…dan saat ni..aku yakin 100% dia adalah jodoh yang dicipta istimewa utk aku…segala derita dan sakit yg aku alami…aku rs sgt berbaloi…utk menerima kehadiran lelaki mcm dia…dia sederhana…tp mampu buat aku rs bahagia bila di sisi…aku hrp…prasaan yg same juga hadir dlm diri dia…aku nak dia pun bahagia dgn aku…aku nak…dia pun rs bersyukur ada aku…dan utk itu…aku sanggup berusaha sekuat mana pun…utk pastikan dia dpt yg terbaik dr aku…ehehehhe…i do really love him dan tak sabar sgt nak jalani idup bersama dgn dia…

thn baru ni…aku hrp dan berdoa sgt2..smoga kami dpt disatukan thn ni…dan smoga idup kami diberkati oleh Allah S.W.T…rs syukur yg amat sgt…saat ni..aku ada segala2nya…dan aku mensyukuri nikmat dari-Mu Ya Allah….aku ada dia…ada kedua ibu bapa yg sgt baik dan bert/jwb…aku ada adik beradik yg berjaya…yg tinggi nilai kasih dan syg…aku ada sahabat yg dr dulu setia bersama dgn aku…walau sebesar mana kesilapan dan kekhilafan yg penah aku lakukan…dia ttp menerima aku seadanya diri aku…aku ada kerja yg baik..kwn2 yg byk membantu…anak buah yg sgt comel dan keletah…sungguh…aku sgt bahagia…tak dpt nk gmbrkan camne lagi…xpenah aku impikan dan jangka…aku akan ada segala2nya mcm skung ni…aku bersyukur Ya Allah…biarlah aku merasai nikmat dari-Mu ini lebih lama lagi…aku bahagia…(^_^)/

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kategori

3D magic art (2) 850cc (1) ABC bandung (1) air asia (5) aiskrim kek (3) aiskrim kek oreo (1) anmum (1) anniversary (11) annual dinner (6) aurawhite (1) azam (7) baby bullet (2) baby car seat (3) baby expo (2) baby milestone (3) bachelor party (1) baju menyusu (1) bandung (5) bayou lagoon (1) bayou lagoon water park (3) BBQ (1) bersalin (1) birthday (18) blog review (2) bonus (2) boots (1) bowling (1) buku merah (1) cameron highlands (1) casual wear (8) cat (4) celebration (43) charity (1) childen room (1) christmas (2) CPUV (6) dekorasi dinding (4) demam (1) derma (1) DIY (7) EBM (6) ekzema (1) emo (91) engagement (4) ephyra (1) erza masak (1) erza touch (2) exam (6) excident (2) family (38) feedmilk (4) free seat (1) freezer (1) friends (40) gambir (1) geraham bongsu (1) gigi (1) giveaway (107) goodies (1) gubahan (5) gunting rambut (1) hadiah (34) handphone (3) hari raya (20) helmet ARC (1) henna (2) home expo (1) homeopathy (3) honeymoon (1) hospital (1) hotchiks (6) housewarming party (3) indonesia (6) interview (2) jakarta (3) jalan cari makan (27) jalan-jalan (50) jeans shoes (1) jualan murah (19) jumpsuit (1) kad kawen (1) kancil auto (2) kancil melaka (2) kancil murah (2) kawah putih (1) kedah (1) kek lapis sarawak (3) kembar (1) kenduri (4) kenny rogers (1) kereta (3) krabi (1) KSWP (1) kuching (4) kuih raya (9) kwsp (2) laksa sarawak (3) lirik lagu (12) little caliphs (1) loan (1) love story (2) magic art museum (2) Mahkota Medical Centre (MMC) (1) main masak-masak (1) makanan sunda (1) makaroni sup (1) makeup by erza (2) medan (1) mee ayam (1) mee kolok sarawak (3) mekah (1) mekap (2) menu birthday party (2) menu sahur (2) milk booster (3) minyak herba asmak (1) miscarriage (3) model phone (2) mother's day (3) motor (1) my buddy (14) my career (40) mybaby (91) mylove (117) myself (191) nasam (1) nasi ayam (1) new style (2) new year (7) nikah (3) nuffnang (6) nursing wear (1) oceanarium (1) open house raya (1) Oriental Melaka Straits Medical Centre (1) paid review (4) Pantai Hospital (1) penang (1) peti ais (1) photoshoot (3) pierre cardin (1) pilihan (5) poem (14) policar poli (1) port dickson (1) potrait (3) PRCC (1) pre-school (1) pre-wedding (2) pregnancy (32) preparation wedding (2) private hospital melaka (1) produk kurus (4) promosi (16) PRU (1) psoriasis (1) PTPTN (4) puasa (16) puree (3) puree apple (1) puree pear (1) Putra Specialist Hospital (PSH) (1) ragut (1) ramadhan (6) rambut (1) rayban (1) resepi (6) review (104) river cruise (1) rokok (1) sabah (2) saham akhirat (21) sakit (3) samun (1) sarawak (5) saya jual (4) sekolah (8) senarai barang baby (1) seoul garden (1) simply fish (2) skuter (1) slimming suit (1) smart readers (1) smartphone (2) solid food (5) sony xperia z5 dual (1) soya (1) SPA (5) SPM (1) sponsorship (1) stabber (8) stalker (8) strawberi farm (1) sunquick (1) suprise (4) susu (8) sweethome (17) syria (1) taska (2) tema dinner (2) terengganu (9) thailand (1) the shore (1) the shore oceanarium (1) tips (11) tokoh (1) tunas pasti (1) umrah (1) vacation (12) valentino (1) valentinoboots (1) valentinorudy (1) vape (1) walker (2) wall deco (3) water theme park (2) wedding (30) weekend (70) zafran (84) zhariff (35)

I'm your ERASER

pencil: you know, i'm really sorry

eraser: for what? you didn't do anything wrong to me...

pencil: i'm sorry cause you get hurt because of me..whenever i made mistake, you're always there to erase it. but as you made my mistake vanish, you lose a part of yourself..you get smaller and smaller every time :(

eraser: that's true...but i don't really mind. you see, i was made to do this..i was made to help you whenever you do something wrong. eventhough, one of these days, i know i'll be gone and you have to replace me with a new one, i'm actually happy with my job..so please stop worrying...i HATE seeing you SAD because of me..

I do really LOVE you bie...

I do really LOVE you bie...